Mikimiki

od Buffybot

0 0 0 0

Mehanički anđeo - Osvrt na pročitano

Autorica Cassandra Claire osvojila je mnoge čitatelje svojim serijalom knjiga za mlade Instrumentarij smrtnika. Prema njezinim knjigama snimljen je film Grad od kostiju, a trenutno se prikazuje druga sezona televizijske serije Sjenolovci (Shadowhunters). Serijal Paklene naprave može se čitati odvojeno, ali glavni likovi zapravo su srodstvom i funkcijom povezani sa likovima iz Instrumentarija smrtnika.
Radnja knjige Mehanički anđeo odvija se Londonu u devetnaestom stoljeću. Knjiga počinje sa šesnaestogodišnjom Tessom Gray koja doputuje iz Amerike da bi živjela sa bratom Nateom. Nakon što ju umjesto brata dočekaju dvije u crno obučene gospođe, Tessa biva oteta i njezino ružno upoznavanje sa svijetom sjena počinje. Usporedo sa Tessinim nevoljama upoznajemo mlade sjenolovce Willa i Jema koji istražujući ubojstvo četrnaestogodišnje curice pronalaze Tessu i dovode ju u Londonski Institut koji je dom Sjenolovaca. Tessa, osim o sjenolovcima, uči o postojanju donjosvjećana kako sjenolovci nazivaju ostala natprirodna bića koja nisu ljudi. Saznajemo kako Tessa nije obično ljudsko biće i kako je njezina moć toliko rijetka da predstavlja enigmu čak i za tajni red sjenolovaca Tihu braću. Tehnologija i magija počinju se sve češće zajedno pojavljivati na mjestima strašnih zločina i Tessa je sve zabrinutija za svoga brata Natea.
Svako poglavlje kao najavu ima manji citat koji čitateljima najavljuje ton kojim se priča razvija. U autoričinom osvrtu na navedene citate ističe se da se radi o djelima koja bi glavnom liku Tessi koja je ujedno i knjigoljubac bila poznata. Priča teče poput mračnog krimića s napetim i čudnim zapletima. Čitatelji uz Tessu uče o sjenolovcima i ostalim natprirodnim bićima viktorijanskog Londona. Autorica vješto isprepliće viktorijanske društvene etikete sa fantastičnim elementima. Premda se radi o prije svega avanturističkom akcijskom romanu i pregršt zanimljivih likova, u prvom planu ipak dominira ljubavni trokut glavnih likova Tesse, Willa i Jema. Uz elemente steampunka ( mehaničkih naprava i bića) i horrora ova knjiga osvojit će čitatelje svojim enigmatičnim likovima i simpatičnim poveznicama za ljubitelje serijala Instrumentarij smrtnika.

Ocjene