Mikimiki

od Buffybot

0 0 0 0

Ureži znak smrti - Osvrt na pročitano

Novi serijal autorice romana Različita koji je osvojio čitatelje diljem svijeta i doživio ekranizaciju svih nastavaka na filmskom platnu. I ovoga puta radi se o romanu za mlade sa fantastičnim i futurističkim elementima. Radnja se odvija iz perspektive dva glavna lika: Akosa i Cyre koji su pripadnici dva suprostavljena naroda na jednom planetu. Autorica vješto gradi cijeli jedan svemir sa fantastičnim elementima i kulturološkim raznolikostima.
Radnja počinje prateći dva potpuno različita tinejdžera. Prvi je Akos, koji odrasta uz oca koji je umjesto obiteljske vojničke tradicije odabrao poljodjelstvo i majku koja je jedna od tri živuće proročice, te brata i sestru. Njegova obiteljska idila biva potpuno uništena nakon napada Shotetskih vojnika. Cyra, pripadnica polunomadskog naroda Shotet, kćerka je vladara čiji se odrješiti politički manevri mogu smatrati tiranijom. Oba glavna lika odlikuju se svojevrsnom skromnošću i vrlo ih je lagano zavoljeti. Oboje doživljavaju traumu koja će zauvijek promijeniti njihove živote.
Karakterizacija likova je izuzetno kompleksna i pathos oba glavna lika je sveprisutan. Ideje o životu i izboru između ispravnog i krivog isprepliću se sa utjecajem obitelji i odgoja. Motivacija likova nipošto nije slučajna, a u priči se spominju proročanstva i sudbinske veze. Oba glavna lika zadržavaju svojevrsnu enigmatičnost u izmjeni poglavlja i perspektive iz koje čitatelji prate radnju. Dramatične i teške teme vješto su isprepletene sa mislima i idejama za razmišljanje. Dijalog je jednostavan i stvara humoristične situacije.
Autorica je osmislila izuzetno bogat svemir i sama količina jezičnih pojedinosti, različitih naroda i kultura, pa čak i religija i vjerovanja, na trenutke ostavlja zapanjujuć dojam. Zbog izuzetne bliskosti koju čitatelji ostvaruju sa glavnim likovima naći ćete se u trenutcima kad je navijanje i glasno komentiranje o postupcima likova neizbježna pojava.

Ocjene